Clear

0°C

Clear

Notícies de benestar social a l'Ajuntament de Seva

Tot a punt per celebrar una nova edició de la Festa de la Vellesa

 

Un any més els sevencs i sevenques retran un merescut homenatge a les persones grans del municipi.

Seva es prepara per viure una nova edició de la Festa de la Vellesa el proper diumenge 4 de juny, a partir de les 10:30 hores del matí. Per aquest motiu, el Patronat Local de la Vellesa de Seva convida tots els veïns i veïnes del poble majors de 75 anys a participar en aquesta activitat, que té com a objectiu rendir un merescut reconeixement a la gent gran pel seu treball de tota una vida i per la transmissió de valors fruit de la seva experiència i saviesa. Aquelles persones interessades a participar poden confirmar assistència abans del dijous 25 de maig trucant al número de telèfon 93 884 01 11.

Com ja és tradició, es farà una trobada de tots i totes les participants davant de l’Ajuntament de Seva (Carrer de Dalt, 5). Un cop allà, es repartiran flors per a les dones i flors més petites per als homes i, tot seguit, es farà una missa. Posteriorment, membres de l'equip de govern i la Laia Comerma i en David Sayós, com a Pubilla i Hereu de Seva 2016, faran diversos parlaments a la Plaça de l'Església, on també s'amenitzarà la jornada amb una actuació musical. Per concloure aquesta festa, els assistents podran gaudir del dinar de germanor a la Sala Polivalent, a càrrec de Planes Bones.

L'Ajuntament de Seva anima els veïns i veïnes a participar en la 43a Festa de la Vellesa amb la voluntat de retre un merescut homenatge a la gent gran, un col·lectiu coneixedor de la història del poble, que es mostra molt actiu en tots els àmbits de la societat i que aporta molt de valor a la resta de ciutadans.

L’Ajuntament de Seva obre novament el procés d’adjudicació de tres habitatges d’ús social

El preu del lloguer és de 300€ al mes i tenen preferència les persones majors de 60 anys.

El consistori va  aprovar el passat mes de desembre l'expedient per a l’adjudicació del lloguer de sis habitatges d’ús social a l’edifici municipal de “Can Manyosa”, al carrer de Dalt número 9, així com el plec de condicions que havien de regir els contractes.

Atès que en aquest moment encara resten tres habitatges pendents d’ocupació, el consistori ha decidit obrir un nou termini de presentació de sol·licituds fins a l’ocupació total dels mateixos. Es poden consultar les bases de forma íntegra i els requisits a complir en el perfil del contractant de l'Ajuntament de Seva.

Alguns dels requisits i característiques del contracte són els següents:

1. El cost mensual dels habitatges serà de 300€ mensuals, revisables anualment a l’alça segons l’IPC.

2. Els habitatges es destinaran d’acord amb el següent ordre de preferència:

  • Persones de 60 anys o més, amb o sense parella, sempre que gaudeixin d’autonomia per realitzar la seva vida diària.
  • Subsidiàriament, persones de menys de 60 anys, amb o sense parella, família monoparental amb un fill menor d’edat o incapacitat a càrrec.

3. Ateses les característiques dels pisos, podran residir-hi dues persones com a màxim.

4. Els ingressos de la unitat de convivència no poden ser superiors a 31.870,92€ ni inferiors a 7.967,73€. Els ingressos es referiran a les normes reguladores de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

5. Criteris de valoració:

  • Amb domicili habitual a Seva: 2 punts.
  • Amb domicili habitual a la Comarca d’Osona (excepte Seva): 1 punt.
  • Dones víctimes de violència de gènere: 2 punts.
  • Persones amb discapacitat, però autonomia suficient: 1 punt.
  • Quan està fixada data de llançament/desnonament de l’habitatge habitual per un procediment judicial d’impagament: 1 punt.
  • Quan no es disposa d’habitatge propi, per un llançament/desnonament produït amb anterioritat i la família viu en un infrahabitatge, acollida, rellogada o anàloga circumstància: 1 punt.
  • Ingressos inferiors a  8.000€: 3 punts.
  • Ingressos superiors a 8.000€ i inferiors a 12.000€: 2,5 punts.
  • Ingressos superiors a 12.000€ i inferiors a  16.000€: 2 punts.
  • Ingressos superiors a 16.000€ i inferiors a 20.000€: 1,5 punts.
  • Ingressos superiors a 20.000€ i inferiors a 24.000€: 1 punt.
  • Ingressos superiors a 24.000€: 0,5 punts.

6. S'estableix un període de durada del contracte d'un any, a comptar des de la data de signatura del mateix. Transcorregut el termini màxim de durada del contracte,  podrà formalitzar-se un de nou en les mateixes condicions que el present.

Per conèixer més detalls sobre el procediment d'adjudicació i la presentació de sol·licituds i documentació, podeu descarregar aquest document o contactar amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) a través del número de telèfon 93 884 01 11, per correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o bé presencialment al carrer de Dalt, 5 Planta baixa.

 

Contacte

Ajuntament de Seva

 C. de Dalt, 5 08553 Seva

 938 840 111

 938 840 214

seva@seva.cat

Horaris OAC:

-De dilluns a divendres de 9,00h a 14,00h

-Dilluns i dijous de 15,30h a 19,00h

- - - - - - -

Guàrdia municipal de Seva

Whatsapp - 686 418 444

Twitter - @t686418444

vigilantnit@gmail.com

- - - - - - -

EMD SM Balenyà

 C. del Casal, s/n 08554 S.M. Balenyà

 93 812 49 42

info@smbalenya.cat

- - - - - - -

Facebook

 

Twitter

Instagram - #WebSeva