Cloudy

15°C

Cloudy

Notícies d'obres i urbanisme de l'Ajuntament de Seva

L'Ajuntament completa la renovació de l'Oficina d'Atenció Ciutadana

ajuntament seva04

La millora de l'OAC permet oferir més i millors serveis i equipaments a la ciutadania, tot afavorint la seva mobilitat i accessibilitat als espais públics i suprimint, alhora, les barreres arquitectòniques existents.

L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de Seva llueix una nova imatge amb el clar propòsit de seguir apropant l'administració municipal al ciutadà i amb la vocació de ser una oficina al servei dels veïns i veïnes, facilitant-los així les seves relacions amb l'ens local. El cost de l'actuació ha sigut de 31.757,68 euros.

Millores realitzades

  • Adequació de la zona d'atenció al públic, permetent que la gent que roman a l'espera disposi d'un indret on seure, i aquella que és atesa ho pugui fer amb comoditat, amb taules i cadires, i en una zona més espaiosa de l'àrea d'atenció.
  • Habilitació de dos punts d'atenció, que són fàcilment identificables des del moment en què s'accedeix a l'Ajuntament.
  • Substitució de la rampa de fusta, un element arquitectònic que anteriorment estava situat a l'exterior, sobre la calçada del carrer de Dalt. Amb la nova rampa, situada a l'interior de l'edifici, es facilita el pas de persones i vehicles d’emergència pel carrer.
  • El conjunt de l’accés disposa de dues portes automàtiques, formant doble cancell, per minimitzar els corrents d’aire a l’interior de l’edifici. Els tancaments s’han resolt amb grans vidres que permeten seguir gaudint de la visió de la volta ceràmica del sostre, sense treure llum a l’interior del vestíbul, i millorant la il·luminació i condicions de treball de l’oficina. A més, s'ha millorat el suport i sistema de detecció de les portes automàtiques.
  • Incorporació d'una porta que tanca físicament la zona de l’OAC, de tal manera que l’oficina pot quedar tancada quan està fora de servei.
  • Adaptació de la sala del costat de l'OAC com a espai de reunions, amb l'objectiu que els veïns i veïnes que hagin de mantenir alguna trobada amb els regidors i tècnics municipals ho puguin fer sense necessitat de pujar a pisos superiors.

Quin servei s'ofereix?

L'OAC està situada a la planta baixa de l'Ajuntament i s'encarrega de tramitar un elevat nombre de serveis i tràmits. L'objectiu de centralitzar a l'entrada del consistori l'atenció al ciutadà és evitar als veïns i veïnes desplaçaments innecessaris pels diferents departaments de l'administració municipal. D'aquesta manera, el personal de l'OAC, ara en un espai molt més obert i agradable, fa d'intermediari entre aquestes àrees i el ciutadà.

ajuntament seva02

ajuntament seva03

ajuntament seva01

Un espai més acollidor per a la Residència d'avis Els Bons Amics

ResidenciaElsBonsAmics1Ubicada al bell mig del poble de Seva, al costat de l'edifici de l'Ajuntament i davant de petits comerços del centre de la població, aquest equipament municipal afronta una important renovació destinada a la seva adequació estructural i funcional.

Responsabilitat, compromís i vocació de servei. Seguint la filosofia d'atenció centrada en la persona, la Residència d'avis Els Bons Amics ha completat recentment la reestructuració dels seus espais i serveis. D'aquesta manera, el centre impulsa millores per tal que tothom continuï sentint-se com a casa en un entorn familiar i proper.

Actuacions més destacades

  1. Adequació de la cuina, de dues habitacions del primer pis i de la sala d'infermeria.
  2. Compra de llits articulars nous, una assecadora de roba i un escalfador de menjar.
  3. Elaboració dels protocols, registres i nous plans de la residència.
  4. Repàs i reclamació de noves ajudes tècniques segons les necessitats de la gent gran.ResidenciaElsBonsAmics2
  5. Treballs de millora al jardí amb els diners recaptats a la Festa Major.

Una remodelació amb la participació de tothom

Totes les persones que treballen habitualment a la residència han contribuït activament per endreçar l'espai i fer-lo encara més acollidor. Una auxiliar ha cosit cortines noves, s'ha canviat la decoració del menjador i el despatx, s'ha ordenat el material i s'ha adequat la sala del segon pis per deixar-la en òptimes condicions. A més, la Pilar, pintora del poble, ha obsequiat el centre amb uns quadres molt especials.

Nova programació d'activitats diàries

  • Durant el matí tenen lloc les propostes més terapèutiques, aquelles que estimulen les capacitats cognitives, motores, emocionals, socials i físiques, ajudant així a promoure l'autonomia de la gent gran davant activitats de la vida quotidiana.
  • Al llarg de la tarda, temps per a l'oci i l'entreteniment amb diversos actes i esdeveniments.ResidenciaElsBonsAmics3
  • Sortides al mercat setmanal de Seva cada dijous al matí.

  • Reunions quinzenals amb l'Escola Bressol per fer treball conjunt i potenciar els vincles entre petits i grans.
  • Celebració d'aniversaris i festes i realització d'activitats amb les entitats del poble.

Hi vols col·laborar?

Busquem voluntaris i voluntàries que ens ajudin amb les sortides i activitats d’oci. Si hi esteu interessats, us podeu posar en contacte amb l'Ajuntament o el personal responsable del centre. 

 

Canvi d'ubicació del Jutjat de Pau i Serveis Socials

La nova adreça és el carrer de Dalt, número 9, en un emplaçament encara més cèntric i al costat de la residència d'avis i el consistori.

Amb l’objectiu de seguir donant un servei de qualitat i proximitat a les persones usuàries, l'Ajuntament fa saber que el Jutjat de Pau i l'àrea de Serveis Socials i Ciutadania han traslladat recentment la seva seu al carrer de Dalt.

Jutjat de Pau

  • Horari: Dijous de 9 a 13 hores.
  • Telèfon de contacte: 93 690 36 66.

Serveis Socials i Ciutadania, Servei Desenvolupament Comarcal i Habitatge

La Mancomunitat La Plana dissenya, planifica, executa i avalua, d'acord amb les prioritats dels municipis que l'integren, aquelles polítiques de benestar social i de desenvolupament social orientades a millorar la qualitat de vida de les persones que hi viuen. Per demanar hora i/o més informació, podeu trucar al telèfon 93 812 54 45.

JutjatPauSeva

En marxa l’elaboració d’un inventari de béns i drets de l'Ajuntament de Seva

CasaVilaSevaLa corporació fa ús del Servei d'Assistència Econòmico-Financer de la Diputació de Barcelona per elaborar aquest valuós estudi.

Per tal de donar compliment a la normativa legal vigent, el municipi disposarà d’un inventari de béns i drets municipals complet i actualitzat, de manera que s’assegurarà la radiografia fidel de la realitat patrimonial de l'Ajuntament. Aquest document s'elaborarà gràcies al suport de la Diputació de Barcelona, que efectuarà tasques d'assistència tècnica després que el consistori sol·licités aquest ajut.

L’inventari de béns i drets és un document que recollirà informació relativa a tots els immobles que siguin propietat de l'Ajuntament o sobre els quals es disposi de drets d’altra naturalesa. A més, fruit del suport del Servei d'Assistència Econòmico-Financer de la DIBA, l'ens provincial també proporcionarà una aplicació de gestió que permetrà millorar l'administració i control dels béns i drets que formen el patrimoni municipal. D'aquesta manera, es facilitarà a l'Ajuntament de Seva l'accés a programaris específics per efectuar aquesta tasca.

El suport a la gestió del tractament de l’inventari per part de la Diputació consisteix en l’assessorament i assistència en la gestió dels actius econòmics, la seva correspondència amb l’immobilitzat comptable, i la generació del compte patrimonial, tal com determina el Protocol del Conveni de l’assumpció de l’Assistència a la Gestió Econòmica Local (ASGEL).

L'alcalde de Seva, Xavier Rierola, assegura que "l'elaboració d'aquest estudi era una necessitat per al municipi, disposarem d'aquest instrument que ha de servir per a la conservació i defensa del nostre patrimoni, així com per facilitar l'exercici de diverses potestats administratives sobre els béns municipals".

Nou ajut econòmic de la Diputació de Barcelona per a la construcció dels consultoris mèdics a Can Manyosa

El 77% del cost d'aquest ambiciós projecte serà finançat per l'administració provincial, un fet que evidencia la feina realitzada per l'equip de govern per tal d'obtenir els recursos que permetran fer realitat aquest equipament tan necessari i estratègic per al poble. En aquests moments, el procés es troba en fase de licitació.

La Diputació de Barcelona ha atorgat a l'Ajuntament de Seva un nou ajut econòmic de 150.000 euros per a la consolidació i ampliació dels nous consultoris mèdics a Can Manyosa, que s'afegeixen així a la subvenció de 199.000 euros contemplada en el Pressupost Municipal de l'exercici 2018. D'aquesta manera, l'administració pública provincial cobrirà el 77% del cost total d'aquesta actuació, que té un pressupost d'execució aproximat de 461.000 euros.

Aquest ajut econòmic complementari s'emmarca en les Meses de concertació del Pla “Xarxa de Governs Locals 2016-2019", l'instrument preferent per a l'exercici de les competències de cooperació i assistència local de la Diputació de Barcelona.

L'alcalde de Seva, Xavier Rierola, es mostra "molt satisfet per aquesta resolució" i assenyala que "el suport de la Diputació, amb aquesta nova transferència de recursos, mostra la voluntat conjunta existent per contribuir al desenvolupament territorial". I afegeix que "l'habilitació d'aquests nous consultoris mèdics és una gran aposta de l'Ajuntament per millorar els serveis, els equipaments i els recursos i així fer una vida més fàcil i còmode a tots els veïns i veïnes en un servei tan bàsic, vital i imprescindible com és la salut".

Els nous consultoris mèdics, al detall

El programa de consultoris mèdics a Can Manyosa, que comptarà amb tots els recursos per tal que els professionals puguin realitzar la seva tasca de manera òptima, es va elaborar de manera consensuada amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i segons la normativa que determina el Servei Català de la Salut. D'aquesta manera, aquest treball en comú garanteix i potencia el resultat final del projecte i també reforça l'acompliment del principal objectiu: que els consultoris mèdics siguin de gran utilitat i funcionalitat per a l'atenció de la salut de la població.

Els consultoris aprofitaran la planta baixa de l'edifici ja construït a Can Manyosa per habilitar-hi la zona interna i de serveis. D'altra banda, l'atenció als pacients es farà en un nou edifici adjacent que ocuparà l'antic pati de la masia i que permetrà acollir quatre consultoris. Per a més detalls, podeu descarregar la presentació de l'arquitecte municipal i també la intervenció de Ramon Colomer, representant de l'estudi encarregat de redactar el projecte, durant l'acte de presentació que va tenir lloc a mitjans del 2017 a la Sala Cal Pastor.

ConsultorisSeva2

Actuacions de millora al Carrer Balmes

El manteniment d’una via pública de qualitat ocupen una posició central entre les prioritats de l’equip de govern.

L’Ajuntament de Seva va finalitzar recentment les obres d’arranjament del Carrer Balmes amb l’adequació del desguàs d’aquesta via i la col·locació de tot-u, un producte procedent de la trituració d'àrids calcaris provinents de residus de demolicions i de construccions. El seu reciclatge, a més, permet reduir l'ús de recursos naturals i contribueix a minvar l'impacte paisatgístic causat per l'extracció de matèries primeres.

L'alcalde de Seva, Xavier Rierola, expressa que "aquesta intervenció permet donar un aspecte més cuidat d'aquesta zona, ja que la cura de l'espai públic és un dels nostres eixos d'actuació i accions com aquesta contribueixen a millorar-lo".

Finalitzades aquestes obres d'arranjament, que s'afegeixen també una altra actuació completada recentment amb la instal·lació de baranes de seguretat al Carrer Serrat d'en Borràs, l'Ajuntament continua treballant per avançar en la millora general del poble i endreçar espais de la via pública i del mobiliari urbà.

CarrerBalmesSeva2

Equips i elements nous per millorar la xarxa d'aigua del municipi

L'Ajuntament millora progressivament la qualitat i prestacions del servei.

Amb l'objectiu de fer més eficient l'autocontrol de la qualitat de l'aigua i oferir un òptim servei a la ciutadania, el consistori va adquirir dues maletes i un fotòmetre portàtil amb diversos estris de mesurament per facilitar la feina diària dels tècnics que gestionen la xarxa d'aigua del municipi. Aquests aparells permeten mesurar aspectes com el clor, la terbolesa de l'aigua, el PH i el manganès, entre d'altres.

A més, recentment també es va completar la instal·lació d'una làmina al dipòsit de la xarxa d'aigües de l'ETAP de Fontanelles.

Amb aquestes actuacions, l'Ajuntament continua treballant per garantir un estat òptim i de primera qualitat dels diferents serveis que el consistori presta des d’aquesta àrea a tots els veïns i veïnes de Seva.

EquipsAiguaSeva

Contacte

Ajuntament de Seva

 C. de Dalt, 5 08553 Seva

 938 840 111

 938 840 214

seva@seva.cat

- - - - - - -

EMD SM Balenyà

 C. del Casal, s/n 08554 S.M. Balenyà

 93 812 49 42

info@smbalenya.cat

- - - - - - -

Facebook

 

Twitter

Instagram - #WebSeva