Renfe oferirà un servei alternatiu de busos pel desdoblament de la R3
L'inici de les obres es preveu per finals de l'estiu i s'allargarà tres mesos.
Les obres per al desdoblament de la línia ferroviària entre Parets del Vallès i La Garriga, que executa Adif, suposaran un tall prolongat del servei de trens de l'R3 a partir de finals d'estiu i durant tres mesos. L'Oficina Tècnica de l'R3 ha elaborat una proposta de busos alternatius per reduir les demores.
El tram tallat anirà des de l'estació Mollet - Santa Rosa fins a Centelles. Mentre durin les tasques de desdoblament, s'oferirà un servei de busos mínims que cobreixi el trajecte, però, segons un estudi sobre mobilitat de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona, la gran majoria de persones que utilitzen la línia R3 tenen la seva parada d'origen o destí a Barcelona. Per tant, el projecte proposa crear una línia de bus directa entre Centelles i La Sagrera, tal com es va fer entre Granollers Centre i La Sagrera en el darrer tall de l'R2 a finals del 2022.
D'altra banda, també s'inclouria el servei del bus exprés e12 entre Vic i Barcelona en tots els bitllets de Rodalies per aquelles persones usuàries que es desplacin a Barcelona des del tram entre Vic i la Tor de Querol - Enveig.
Renfe es compromet a publicar qualsevol canvi i informació rellevant, com els horaris o la ubicació de les parades de bus, en tots els canals de Rodalies de Catalunya, amb una antelació d'un mes, com a mínim.