Emergències 112

El telèfon 112 és un servei d'atenció de trucades d'urgència. Es tracta d'un servei a la ciutadania basat en els valors de compromís i responsabilitat amb la societat i el territori. Aquest model està enfocat a l’avenç socioeconòmic i tecnològic sense deixar de banda l’eficiència energètica i la sostenibilitat mediambiental.

Quan has de trucar al 112?

És millor que truquis personalment i no a través d’algú altre perquè la informació sigui més completa. Intenta trucar des d’un lloc segur i mantingues la calma.

  • Marca directament el 112, no cal cap prefix.
  • Espera que l’operador o l’operadora respongui a la trucada. Tingues paciència, no pengis ni tornis a trucar. Això podria endarrerir molt el servei.
  • Digues el teu nom i telèfon de contacte, i explica breument el que ha passat.
  • Respon les preguntes que et faci l’operador o l’operadora i segueix els consells que et doni.
  • No pengis fins que no t’ho indiquin.
  • Si la situació empitjora o canvia, torna a trucar al 112.

Quan diverses persones ja han telefonat al 112 per notificar un mateix accident o emergència, és possible que el personal que atén la trucada només et pregunti si tens informació addicional útil. Actuem d’aquesta manera per alliberar la línia telefònica més ràpidament i garantir una resposta ràpida a la propera trucada d'emergència.

Darrera actualització: 23.03.2025 | 08:17