Comunicació urbanística per a l’execució d’obres sense responsabilitat tècnica

Fitxa del tràmit

Per comunicar prèviament l’execució d’obres d’escassa entitat tècnica i constructiva que no requereixen la intervenció d’un tècnic o tècnica competent que subscrigui la documentació o assumeixi la direcció de les obres.

El detall de les actuacions urbanístiques subjectes a aquest tipus de comunicació prèvia el podeu consultar en l ’apartat “Descripció” d’aquesta fitxa, desplegant la pestanya “Més informació”.

 

+ Més informació:

Descripció

Estan subjectes a la presentació d’aquest tipus de comunicació prèvia les actuacions que es detallen a continuació:

  • Obres d’ampliació, reforma, modificació o rehabilitació sobre edificis existents:
  • Que no afectin els fonaments o els elements estructurals, el volum o les superfícies construïdes o el nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent i que, d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació, no requereixen l’elaboració d’un projecte tècnic. (1)
  • Obres de reforma interior en un habitatge que no modifiquin la distribució, l’estructura o la façana.
  • Obres de reforma interior d’entitats sense ús d’habitatge que no modifiquin la distribució, l’estructura o la façana.
  • Obres de reforma interior en espais o zones comunitàries dels edificis que no en modifiquin la distribució, l’estructura o la façana.

(1) Les intervencions sobre edificis existents que estan subjectes a comunicació prèvia són aquelles que, d’acord amb l’article 2 de la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l‘edificació, no requereixen la elaboració d‘un projecte tècnic.

 

  • Actuacions a l’exterior dels edificis, dels solars o en finques no edificades:
  • La construcció o la instal·lació de murs i tanques sense excavació per a nous fonaments.
  • La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
  • Les mesures de protecció en façanes, mitgeres, patis o terrats.
  • La pavimentació, la construcció de voreres i l’arranjament d’espais lliures de parcel·les mitjançant obres de més entintat que les tasques de manteniment.
  • La instal·lació de tanques provisionals de solars mitjançant pals, malles metàl·liques, o similars.

 

  • Instal·lacions:
  • Les instal·lacions de producció d'energia elèctrica mitjançant panells solars fotovoltaics, de potència generada de fins a 10 KW, en els termes que estableix la normativa urbanística.

 

 

  • Mitjans auxiliars de la construcció o instal·lació d’elements auxiliars d’obres:
  • Instal·lació de mitjans auxiliars per a l’execució d’obres, altres que les grues de construcció, que s’ajustin a les condicions generals d’ocupació de via pública i que no estiguin emparades en una llicència urbanística o en comunicació prèvia vigent per a l’execució d’obres.

 

  • Altres:
  • L’estintolament provisional d’estructures d’edificis o construccions existents.
  • Totes aquelles altres actuacions subjectes al règim de comunicació prèvia no previstes als paràgrafs anteriors però assimilables en quant a entitat i naturalesa i que pel seu abast o per les seves característiques no requereixin la intervenció d’un tècnic o tècnica competent.

 

Documentació que cal aportar

  1. Instància genèrica.
  2. Model normalitzat Comunicació urbanística per a l’execució d’obres sense responsabilitat tècnica.
  3. Justificació acreditativa que s’ha realitzat el pagament de la taxa corresponent. Compte bancari Ajuntament de Seva: BBVA ES04 0182 6035 41 0201559075.
  4. Documentació descriptiva i gràfica suficient per apreciar les característiques, la situació i la destinació de les obres o les actuacions que es comuniquen.
  5. Documents d’acceptació de residus de la construcció i/o demolició i justificant del dipòsit de la garantia signats per un gestor de residus autoritzat, si escau.
  6. Informes favorables i/o autoritzacions d’altres administracions o organismes que siguin exigibles.

 

Qui la pot demanar

La persona interessada o el seu representant degudament acreditat/da.

 

Canals de tramitació

Per mitjans electrònics o presencial.

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les administracions públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.

Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.

Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC

De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mòbil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.

I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?

Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial.

 

Període de l’any en què es pot demanar

Es pot presentar en qualsevol moment.

 

 

Requisits previs

  • Les actuacions que es comuniquen han de ser compatibles amb la normativa i el planejament urbanístic aplicable.
  • Pels actes comunicats que requereixin informes o autoritzacions prèvies d’acord amb alguna normativa sectorial, la persona interessada ha de disposar del corresponent informe o autorització, aportant-los juntament amb la comunicació prèvia o indicant les referències necessàries perquè l’Ajuntament els pugui obtenir.
  • Haver fet el pagament dels tributs associats a aquest tràmit.

 

Preu

Ordenança fiscal núm. 8. Taxa per llicències o comprovació d'actes o actuacions comunicades en matèria d'urbanisme

 Article 6.2. Comunicació prèvia d’obres (amb o sense projecte tècnic)           

     40,00 €     

 Compte bancari Ajuntament de Seva: BBVA ES04 0182 6035 41 0201559075

Ordenança Fiscal núm. 4. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres

 Article 8. Tipus de gravamen     

 3,50% sobre el cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra   

 

Vegeu Bonificacions de l'Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO)

 

Normativa

Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme.

Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.

Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació.

Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s ’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació (CTE).

Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC), es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció.

Llei 39/2015, d’1 d ’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Decret 141/2012, de 30 d’octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat.

 

Termini de resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada en el Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot dur a terme els actes comunicats, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta a l’Administració per a verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen i la documentació presentada.

 

Silenci administratiu

No opera.

 

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu (atès que no hi ha resolució com a les llicències urbanístiques, s’entén que només operen en el cas de requeriment d’esmena o de declaració de la ineficàcia de la comunicació prèvia sol·licitada).

 

Altra informació d’interès

La comunicació és el document subscrit per la persona interessada amb què es posa en coneixement de l’Ajuntament els actes que pretén dur a terme i que s’hi especifiquen.

La presentació de la comunicació acompanyada de la documentació exigida, habilita la persona interessada per executar els actes que s’hi descriuen i faculta l’Ajuntament per a la seva comprovació i control.

La presentació de la comunicació no atorga a la persona interessada facultats sobre el domini públic, els serveis públics o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.

Amb caràcter general, l’Administració està facultada per verificar la conformitat de les dades que es contenen en aquest formulari. Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació o de la documentació presentades es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per dur a terme l’acte comunicat, es podrà iniciar un procediment de requeriment d’esmena.

L’Ajuntament podrà incorporar l’acte comunicat en un pla d’inspecció per verificar el compliment dels requisits i la normativa urbanística i sectorial aplicable.

Les comunicacions prèvies relatives a l’execució d’obres no són vàlides si no indiquen els terminis màxims per començar-les i per acabar-les en proporció a la seva entitat i d’acord amb el que estableixin les ordenances municipals. Si transcorren els terminis màxims indicats en una comunicació prèvia per començar o acabar les obres sense que hagin estat iniciades o finalitzades, la persona interessada resta inhabilitada per començar-les o continuar-les, segons correspongui.

Darrera actualització: 24.02.2025 | 12:29